Психологічні поради батькам під час
дистанційного навчання дітей
Як у період тривог заспокоїти своїх
дітей, а також зробити так, щоб вдома вони не закинули навчання і водночас не
відчували себе напружено?
Вимоги часу потребують швидких
рішень. Ваші діти не стали виключенням, але їх особистість не сформована
повністю тому під час дистанційного навчання можуть виникнути такі негативні
явища як лінь, втома, не бажання навчатись, тривога і, як наслідок,
незадовільні відмітки.
Як у період тривог заспокоїти своїх дітей, а також
зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували себе
напружено?
Зараз діти, так само як і ми, перебувають у напрузі.
Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від
зміни звичного режиму та обмежень. До цього додаються хвилювання про ДПА/ЗНО –
поки немає розуміння щодо цього питання, від цього напруга посилюється. Тобто,
зараз діти, особливо старші, потребують батьківської підтримки, вони очікують
від батьків психологічної допомоги.
Варто пам’ятати про ефективну комунікацію
між батьками та дітьми. Ідеально, якщо
батьки намагаються бути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно
говорять про те, що з нами відбувається. Треба просто сказати: “Якби мені зараз
було потрібно вчитися вдома, я би, мабуть, на все забив. Мені самому складно
зараз зібрати себе в купу. Давай допоможемо одне одному – наприклад, разом
складемо розклад на день. Я потребую твоєї допомоги”.
Зараз Ви маєте бути обережними і терплячими до себе та
своїх дітей. Адже адаптація – це тривалий, в проміжку часу, процес.
Треба просто робити вдих та видих і нагадувати собі:
“Я не вчитель”. Власне, чому батькам не можна навчати своїх дітей – ми дуже
емоційно залучаємось. Якщо дитина щось не розуміє, не треба її чи всіх навколишніх
звинувачуватими, а варто лише заспокоїтись,
проаналізувати помилки і продовжувати працювати.
Звертайте увагу і на
домашні завдання як на навчальний інструмент до
самостійності, а не покарання. Важливо, щоб навчання не асоціювалося з
додатковим покаранням. Запитайте у
підлітка чи складений режим дня чи знає він свій
графік занять. Якщо ні, допоможіть розробити розпорядок дня. Обговоріть його
разом з дитиною у невимушеній обстановці, коли підліток в гарному настрої. Адже
якщо батьки почнуть суворо розповідати, критикувати, займатися
«моралізаторством» що повинен виконувати підліток, на підсвідомому рівні
включається захисний механізм – напад, зціпеніння або втеча. Таким чином,
дитина буде реагувати на критику або нападом і як наслідок створюється
конфлікт, інша дитина в силу нервової системи може впадати в «зціпеніння» чи в
захисний механізм «втеча» - буде ігнорувати вас, ваші прохання.
У дитини, яка вчиться вдома, має
бути окрема територія, отже, вашим завданням як батьків є створення зручних
умов для навчання, навіть якщо дитини немає
власної кімнати, хай це буде окреме місце, робоча зона. На ефективність навчання дуже впливає робоче місце.
Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити
її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в
ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини. Тому виберіть
окремий куточок у будинку та обладнайте його. Не заважайте дитині під час
дистанційного навчання, під час пар, а саме не коментуйте, не ведіть діалоги
поруч з дитиною з іншими членами родини, таким чином Ви відволікаєте її увагу і
показуєте свою певну зневагу. Для
проходження навчання у дитини має бути можливість працювати з персональним
комп’ютером чи ноутбуком, а також стабільне з’єднання з Інтернетом. Зараз в деяких родинах, батьки також працюють
вдома, тому саме зараз час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої
чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати,
перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше.
Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить
чи поганий настрій. Завжди
підтримуйте. Хваліть дітей за виконану
роботу, щоб діти завжди були націлені на конкретний
результат. Дозволяйте у визначений час
спілкування онлайн. Повідомлення або дзвінок другу та викладачу стане в нагоді.
Приємне спілкування й корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання. Вік
студентів має бути часом, коли ми вже не дуже контролюємо процес, дитина
“вчиться сама”. Однак пам’ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має
займатися самостійно. Варто підключатися до його занять лише за потреби. При
цьому, важливо розуміти, що успіхи Вашої дитини індивідуальні, і порівнювати їх
з іншими не потрібно.
Бажаю всім витримки та сили! Бережіть себе т ваших дітей. Допоможіть їм знайти шлях в майбутнє.
Практичний психолог
ДНЗ «Знам’янський професійний
ліцей»
Шашина Анастасія
Немає коментарів:
Дописати коментар